ایران

معاون سپاه: سعید محمد به دلیل تخلف برکنار شد؛ واکنش سردار سعید محمد، تحلیل شخصی اوست نه حقیقت

معاون سیاسی سپاه پاسداران در مصاحبه‌ای که روز شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه، منتشر شد تایید کرد که سعید محمد «به دلیل تخلف» از مقام فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برکنار شده است.

در نیمه اسفندماه سال گذشته رسانه‌های ایران گزارش دادند که با حکم حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیا از سعید محمد به حسین هوشی سادات سپرده شده است.

در همان هفته گزارش‌های متعددی از احتمال نامزدی سعید محمد در انتخابات ریاست ‌جمهوری سال ۱۴۰۰ منتشر شده بود.

آقای محمد خود نیز با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد که «از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم».

حال یدالله جوانی،‌ معاون سیاسی سپاه، تایید کرده است که ادعای سعید محمد خلاف واقع بوده و سپاه پاسداران «به جد» با حضور او در انتخابات «مخالف است».

آقای جوانی در مصاحبه خود با خبرگزاری فارس گفت: «اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.»

با این حال سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیای سپاه پاسداران، سخنان معاون سیاسی سپاه پاسداران مبنی بر برکناری او به دلیل «تخلف» انتخاباتی را رد کرد.

در اطلاعیه دفتر سعید محمد تاکید شده که یدالله جوانی مسئولیت سخنگویی سپاه پاسداران را ندارد و «تحلیل شخصی خود را به عنوان یک شخصیت حقیقی» بیان کرده است. در این اطلاعیه همچنین اعلام شده که خبر سخنان جوانی نیز «با شیطنت رسانه‌ای تنظیم و نشر» شده است.

سعید محمد که دارای سوابق مدیریتی متعددی در شرکت‌های وابسته به قرارگاه «خاتم الانبیا» مانند گروه «سپاسد» بود، از مهرماه سال ۹۷ به عنوان فرمانده این قرارگاه منصوب شد.

در هفته‌های گذشته، با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری در کمتر از دو ماه دیگر، بیش از پیش نام سپاه پاسداران در پیوند با این انتخابات مطرح شده است.

دکمه بازگشت به بالا