ایران

ادامه تجمعات کارگری در ایران

دیروز یکشنبه ۸ فروردین‌ماه، شماری از کارگران اداره آب و فاضلاب روستایی اهواز، برای چندمین روز متوالی در مقابل ساختمان استانداری خوزستان و همچنین جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای دومین روز متوالی در مقابل دفتر حراست این شرکت، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، گروهی از کارگران بخش دفع آفات نیشکر هفت تپه برای دومین روز متوالی در مقابل دفتر حِراست این شرکت دست به تجمع زدند.

بر اساس گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، تجمع این کارگران در اعتراض به کاهش زمان قراردادها از یک سال به شش ماه و از شش ماه به سه ماه و عدم بستن قرار دادهای جدید و اخراج تعدادی از کارگران شرکت صورت گرفته است.

همزمان به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران اداره آب و فاضلاب روستایی اهواز، برای چندمین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدیشان، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی ۵ ماه حقوق معوقه دارند و به دلیل اینکه شرکت ۲۰ ماه است حق بیمه آنها را پرداخت نکرده، دفترچه‌های درمانی آنها نیز ۹ ماه است که تمدید نشده است.

این کارگران همچنین به عدم تعیین تکلیف وضعیت قراردادی خود معترض هستند.

دکمه بازگشت به بالا