جهان

کشتی باربری که کانال سوئز را بندآورده بود، حرکت کرد؛ قیمت نفت کاهش یافت

گزارش‌ها حاکی از آن است که کشتی غول‌پیکر ژاپنی که نزدیک به یک هفته است کانال سوئز را مسدود کرده، امروز دوشنبه ۹ فروردین دوباره شناور شد و سپس به حرکت درآمد. با این حال مالک این کشتی می‌گوید که این کشتی تنها «۳۰ درجه چرخیده» اما هنوز شناور نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که کشتی «اور گیون» که ۴۰۰ متر طول دارد، اکنون در حال آزاد شدن از گِل است و امید است آبراهه پررفت‌وآمد سوئز به زودی بازگشایی شود.

ویدیویی که امروز در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد که با چرخش مجدد این کشتی عظیم باربری به سمت کانال سوئز، فضای کانال باز شده است.

این کشتی ژاپنی که کانال سوئز را بند آورده بود، ۴۰۰ متر طول و ۲۰۰ هزار تن وزن دارد. این کشتی پس از آنکه در اثر طوفان شدید از مسیر خارج شد، به گل نشست و اریب راه کانال را بست.

پس از انتشار گزارش‌هایی از آزاد شدن کشتی قول‌پیکر اور گیون قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی شاهد افت بود؛ هر بشکه نفت برنت در معاملات صبح امروز با بیش از یک درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۸۶ سنت رسید.

پیشتر نگرانی از این می‌رفت که با ادامه مسدود ماندن این کانال انتقال محموله‌های نفتی به مقصد با تاخیر روبرو شود.

کانال سوئز از مهم‌ترین آبراه‌های جهان و رابط بین دریای سرخ و مدیترانه است. دوازده درصد از تجارت دریایی دنیا شامل بخش قابل توجهی از نفت مورد نیاز جهان از این مسیر دریایی عبور می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا