خاورمیانه

استقبال آمریکا از اقدام دولت قانونی یمن برای پهلو گرفتن نفتکش‌ها در بندر حدیده

وزارت خارجه آمریکا چهارم فروردین از «اقدام دولت قانونی یمن» برای صدور مجوز برای پهلو گرفتن چهار نفتکش در بندر حُدَیده استقبال کرد و گفت، گام‌های بیشتری می‌بایست در این مسیر برداشته شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است، ایالات متحده از خبر باز شدن مسیر برای چهار کشتی تجاری سوختی جهت ورود به بندر حدیده استقبال می‌کند. جریان آزاد سوخت و سایر کالاهای اساسی به داخل و سراسر یمن برای حمایت از کمک رسانی بشردوستانه و سایر فعالیت‌های اساسی، بسیار مهم است.

این بیانیه اضافه کرده است: ایالات متحده از این تصمیم دولت جمهوری یمن قدردانی می‌کند. این محموله‌های سوخت باید بدون تاخیر وارد بازارهای یمن شود تا سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها را تامین کند، از دسترسی به غذا و آب اطمینان حاصل شود و به طور کلی به کاهش درد و رنج‌های مردم یمن کمک کند.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرده است، (صدور مجوز) برای حرکت این کشتی‌ها یک گام در مسیر درست است و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم به خاطر یمن و مردم آن جهت مذاکره دور یک میز بنشینند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه نوشته بود که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی برای چهار کشتی حامل سوخت، اجازه پهلوگیری در بندر حُدَیده در سواحل یمن صادر کرده است.

دکمه بازگشت به بالا