ایران

بیانیه حزب مردم بلوچستان در محکومیت سرکوب اعتراضات گلستان

در پی آزار جنسی دو کودک ۷ و ۸ ساله‌ ترکمن در استان گلستان و سرکوب شهروندان معترض به این ماجرا، حزب مردم بلوچستان طی بیانیه‌ای این حوادث را محکوم کرده است.

به گزارش اتحادیه حقوق بشری ‌«سنی‌یار» متن این بیانیه به این شرح است: در پی آزار جنسی دو کودک ۷ و ۸ ساله‌ ترکمن توسط نگهبان سد گلستان که از افراد وابسته به سپاه پاسداران بوده و برای مدتی تحت عنوان «مدافع حرم» در جنگ سوریه حضور داشته است مردم ترکمن دست به تجمعات اعتراضی زدند.

 نظام ایران به جای گوش فرادادن به مطالبات برحق مردم معترض و احقاق حقوق انسانی این کودکان، ضمن گسیل نیروهای سرکوب خود به منطقه، ضرب و شتم معترضان و بازداشت نمودن تعدادی از آن‌ها به سیستم قضایی سراپا فاسد خود امر نمود تا اعلام نماید آزار جنسی‌ای در کار نبوده و متهم به آدم‌ربایی مبادرت نموده است؛ رژیم همواره در پی رفع اتهام از عوامل وابسته به خود بوده است.

نظام ایران بارها به مردم بی‌دفاع ترکمن حمله‌ور شده و به سرکوب این ملت مظلوم دست زده است. کشتار مردم ترکمن‌صحرا در سال‌های اول بعد از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

حزب مردم بلوچستان ضمن محکومیت آزار جنسی این دو کودک خردسال، محکومیت سرکوب مردم معترض ترکمن و همراهی با آن‌ها از جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری می‌خواهد رژیم ایران را وادار نمایند تا به تعهدات بین‌المللی خود در ارتباط با حقوق بشر عمل نموده و مطابق موازین پذیرفته شده‌ی جهانی در این ارتباط عمل نماید.

دکمه بازگشت به بالا