پزشکی و سلامت

ستاد مدیریت کرونای پایتخت از افزایش آمار بستری و مرگ میر خبر داد

عضو ستاد مدیریت کرونا در تهران از افزایش آمار بستری و مرگ‌ و ‌میر بیماران مبتلا به کرونا در پایتخت طی روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، نادر توکلی پنجم فروردین،‌ روند صعودی آمار کرونا در پایتخت را «نگران‌کننده» توصیف کرد و از افزایش ۱۵ درصدی موارد بستری در بیمارستان‌های تهران خبر داد.

آقای توکلی در ادامه بدون اشاره به آماری دقیق همچنین گفت که مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا طی هفته آخر اسفند ۹۹ و هفته اول فروردین ۱۴۰۰ در تهران افزایش یافته است.

در روزهای گذشته به دنبال افزایش سفرها در ایران به مناسبت نوروز، آمار کرونا افزایش دوباره یافته است، تا جایی که ستاد مقابله با کرونا ضرب‌العجلی را برای خروج مسافران از شهرهای قرمز و نارنجی تعیین کرد.

با وجود تعیین جریمه‌‌ یک میلیون تومانی برای تردد خودروهای غیربومی در شهرهای قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی در شهرهای نارنجی، گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که برخی شهروندان با اصرار به ادامه سفر خود، حاضر به پرداخت جریمه هستند.

در همین حال حمید عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان خمینی هم روز پنج‌شنبه از دو برابر شدن آمار بستری و بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در این بیمارستان در هفته گذشته خبر داد.

دکمه بازگشت به بالا