جهان

رئیس جمهوری آلمان پس از دیدار با همتای آلمانی‌اش: «آلمان در مورد مسائل اتمی ایران، با اسرائیل همصداست»

رئیس جمهوری اسرائیل روبی ریولین که همراهی رئیس ارتش این کشور را نیز با خود دارد، در دومین روز دیدارش از سه کشور اروپای غربی، در اتریش به سر می برد. او پیش از سفر به اتریش در برلین با همتای آلمانی‌‌اش دیدار کرده است.  به گزارش رسانه‌های اسرائیل، آقای ریولین در نشست خبری مشترک با فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری آلمان، اظهار داشت، ایران «در صف مقدم نیروهای افراطی قرار دارد، نیروهایی که می‌خواهند ثبات در خاورمیانه را از بین ببرند».

در دیدار رئیس جمهوری اسرائیل با همتای آلمانی اش، مسائل اتمی و موشکی رژیم ایران به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و سران دو کشور در پایان این رایزنی، در یک همایش رسانه ای مشترک شرکت کردند که در جریان آن، اشتاین مایر به همتای اسرائیلی خود گفت که نظرات آلمان در مورد خطرات اتمی و موشکی رژیم ایران، با اسرائیل همخوانی دارد.

آقای مایر همچنین گفت که دولت آلمان نگرانی های اسرائیل را از ادامه برنامه های موشکی رژیم ایران کاملا درک می کند و در کنار این کشور ایستاده است.

آقای ریولین نیز در این نشست رسانه‌ای اظهار داشت که دنیا باید تروریست پروری از جانب حکومت ایران و همچنین ارسال پول و اسلحه برای این گروه های آدمکش را متوقف سازد.

مقصد بعدی رئیس جمهوری اسرائیل پس از اتریش، فرانسه خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا