خاورمیانه

اسرائیل مراکز شبه‌نظامیان ایرانی در دمشق را بمباران کرد

رسانه‌های وابسته به رژیم سوریه اعلام کردند که حومه جنوبی دمشق مورد حمله اسرائیل قرار گرفته‌است و «پدافند هوایی آن کشور، این حمله را دفع کرده».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز، شنیده شدن صدای انفجارها در حوالی دمشق، پایتخت سوریه، را تأیید کرده است.

طبق گزارش این دیده‌بان که مقر آن در لندن است، اسرائیل دو زاغه مهمات متعلق به شبه‌نظامیان ایرانی را در داخل سایت‌های نظامی نیروهای رژیم اسد، واقع در چند کیلومتری فرودگاه بین‌المللی دمشق بمباران کرده است.

به گفته دیده‌بان، پدافند هوایی رژیم سوریه برای مقابله با حملات اسرائیل، موشک‌های زیادی شلیک کرده‌است. هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در مورد تلفات دریافت نشده‌است.

ساکنان جنوب پایتخت به خبرگزاری آلمان (DPA) گفتند، آنها صدای حملات هوایی و به دنبال آن واکنش نیروهای رژیم سوریه و پرتاب موشک‌های ضدهوایی از حومه غربی پایتخت به سمت جنوب و غرب پایتخت را شنیدند.

اسرائیل آخرین بار روز ۱۰ اسفند حومه جنوبی دمشق را مورد حملات موشکی خود قرار داد که برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود هدف از آن حملات، مواضع نیروهای مرتبط با ایران بوده است.

بر اساس این گزارش‌ها که به نقل از مقامات امنیتی منطقه در خبرگزاری رویترز منتشر شده است، نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن، پایگاه‌های نظامی زیرزمینی متعددی در حومه دمشق دارند.

دکمه بازگشت به بالا