ایران

تجمع کارگران پارس متال همزمان با صدور قرار جلب برای پنج کارگر هفت تپه

ده‌ها کارگران شرکت پارس متال در اعتراض به عدم پرداخت سنوات معوقه خود مقابل ساختمان این شرکت در تهران تجمع کردند.

خبرگزاری کار ایران ایلنا امروز نوشت پیگیری‌های و تجمع‌های مکرر این کارگران برای احقاق حقوق خود تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

کارگران معترض به این خبرگزاری گفتند این شرکت برای تسویه حساب سنوات معوقه کارگران با بانک مهر اقتصاد وارد مذاکره شده، تا با دریافت وام بانکی، مطالبات عقب‌مانده کارگران کارخانه را تسویه کند، اما «شرط بانک این بود که کارگران باید ضامن یکدیگر شوند».

کارگران معترض کارخانه پارس متال افزودند: «در حال حاضر، ۱۳۵ نفر به دلیل پرداخت نشدن اقساط بانکی از سوی کارفرما موفق به دریافت چک‌های خود نشده‌اند.

همزمان در خبری دیگر کارگران شرکت هفت‌تپه اعلام کردند که شعبه دوم دادیاری شوش در ۳ پرونده برای کارگران هفت‌تپه قرار منع تعقیب و در ۱ پرونده برای ۵ نفر از آن‌ها قرار جلب به دادرسی صادر کرده است.

این پنج کارگر به نام‌های یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی منجزی، حمید ممبینی، مسعود حیوری و حسین حمدانی در تاریخ دوشنبه ۱۸ اسفند نیز در دادگاهی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش حاضر شده بودند. آن‌ها به بهانه شرکت در اعتصاب و اعتراضات کارگران هفت تپه به «اخلال در نظم عمومی» متهم‌اند و در این دادگاه برای آخرین دفاع خود حضور یافتند.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه با در بیانیه‌ای صدور احکام امنیتی برای کارگران را محکوم کرده و از قوه قضائیه خواسته است به «روند پوسیده پرونده سازی برای کارگران» پایان دهد.
کارگران نیشکر هفت تپه خواستار امنیت شغلی، پرداخت به موقع مطالبات، بازگشت به کار کارگران اخراجی و خلع ید از بخش خصوصی هستند و بارها برای این خواست‌ها دست به اعتصاب، تجمع و راهپیمایی زده‌اند. به گفته‌ی کارگران، دستگاه قضایی تا کنون برای بیش از ۲۰۰ کارگر هفت تپه پرونده تشکیل داده و کارفرما تعداذی از کارگران را به جرم اعتصاب و اعتراض اخراج کرده است.

دکمه بازگشت به بالا