ایران

وزیر دفاع به نقل از خامنه‌ای: ممکن است دشمن روزی از سلاح کرونا علیه ما استفاده کند

امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران گفته است رهبر جمهوری اسلامی به نیروهای مسلح ایران دستور داده در زمینه مقابله با کرونا مثل «یک رزمایش» عمل کنند، چون ممکن است «دشمن یک روزی در صحنه نبرد» بخواهد «از این سلاح علیه ما» استفاده کند.

او که صبح امروز در مراسم رونمایی از «واکسن کرونا ساخت وزارت دفاع» سخن می‌گفت، وعده داده است که در سه ماه آینده این «واکسن» که «فخرا» نام گرفته است، به تولید نهایی برسد.

چنین اظهارنظرهایی درباره ویروس کرونا و همچنین واکسن کرونا از سوی رهبر جمهوری اسلامی سابقه‌دار است.

علی خامنه‌ای، روز سوم فروردین در سخنرانی نوروزی‌اش دولت آمریکا را به «ساخت ویروس کرونا» متهم کرد.

او همچنین در یک واکنش دیگر، اواسط دی‌ماه امسال اعلام کرد که ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی کرونا به ایران «ممنوع» است و به دولت فرانسه نیز اعتماد ندارد.

بر اساس برآوردهای اولیه برای واکسیناسیون عمومی در ایران نیاز به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن است ولی وزارت بهداشت می‌گوید تاکنون فقط یک میلیون و دویست هزار دوز واکسن وارد کرده است.

وعده شروع واکسیناسیون عمومی در خرداد سال آینده در حالی مطرح شده است که کماکان مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران سیر صعودی دارد و ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران روز گذشته گفته است که ممکن است مرگ و میر ناشی از کرونا در خرداد سال آینده به ۲۰۰ نفر در روز یعنی دو برابر آمار فعلی برسد.

دکمه بازگشت به بالا