ایران

سخنگوی قوه قضائیه: حکم ۳۱ سال حبس اکبر طبری در دیوان عالی تایید شد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، در تازه‌ترین نشست خبری خود اعلام کرد، حکم ۳۱سال حبس اکبر طبری در دیوان عالی تایید شد.

غلامحسین اسماعیلی گفت: “محکومیت وی در ارتباط با رهبری و سردستگی باند ارتشاء به ۳۱ سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی و استرداد فهرست بلندبالای تحصیل شده از سوی دیوان عالی کشور تایید و قطعی شده است”.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه، “تنها در ارتباط با اتهام پولشویی تردید وجود دارد و سایر محکومیت‌ها به تایید دیوان عالی کشور رسیده است”.

اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر صادق لاریجانی در دوران ریاست او بر قوه قضاییه بود که در شهریورماه امسال با حکم دادگاه به اتهام «سردستگی» شبکه رشوه‌گیری و «اخذ رشوه‌های متعدد»، «پولشویی» و برخی دیگر از اتهامات به ۵۸ سال زندان محکوم شد.

صادق لاریجانی، رئيس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرداد سال گذشته در نامه‌ای با اشاره به بازداشت آقای طبری، این پرونده را «فضاسازی‌های رسانه‌ای» برای «تخریب» خودش و اجرای «یک پروژه بزرگ‌تر» دانست که توسط «برخی نهادها» اجرا شده است.

دستگیری اکبر طبری و ۲۲متهم مرتبط با وی در پرونده موسوم به “فساد مالی” یکی از پرونده های جنجالی سال های اخیر بوده است. مقام های قوه قضائیه به ریاست ابراهیم رئیسی دستگیری آقای طبری را در راستای “مبارزه با فساد در قوه قضائیه” خوانده‌اند و بارها آن را نماد تغییرات در دوره ریاست آقای رئیسی عنوان کرده‌اند.

منتقدان اما این برخوردها را جناحی و تسویه حساب‌های درون جناح‌های قدرت می‌دانند.

یکی از متهمان این پرونده قاضی منصوری در رومانی بود. او قصد داشت برای حضور در دادگاه به ایران بازگردد که بصورت مشکوکی به قتل رسید.

قاضی منصوری گنجینه‌ای از اسرار فساد در قوه قضائیه را در سینه داشت که در صورت برگشت به ایران، نام‌های بزرگی را با خود به باتلاق می‌برد.

دکمه بازگشت به بالا