جهان

تکذیب چاپ تمبر جنجالی توسط سخنگوی اقلیم کردستان

سخنگوی دولت اقلیم کردستان در واکنش به انتقادها از انتشار تمبری به مناسبت یادبود سفر پاپ به این اقلیم، اعلام کرد که این تمبر چاپ نشده و تنها «در حد پیشنهاد» بوده است.

در عکس‌هایی که روز چهارشنبه، ۲۰ اسفند، در شبکه‌های اجتماعی از این تمبر و نقشه روی آن منتشر شد، اقلیم کردستان عراق به حدی بزرگ تصویر شده که علاوه بر بخش‌های کردنشین سوریه و ترکیه، استان‌های غربی ایران را نیز شامل می‌شود.

انتشار این تمبر با واکنش دو دولت ترکیه و ایران روبه‌رو شد.

در واکنش به این اقدام وزارت خارجه ایران و سفارت ایران در بغداد روز چهارشنبه ضمن اعتراض به دولت عراق، خواستار جمع‌آوری و اصلاح این تمبر شدند.

وزارت خارجه ترکیه هم ساعاتی پیش از موضع‌گیری ایران، به این اقدام اقلیم کردستان اعتراض کرده و خواستار «جبران این اشتباه بزرگ» از سوی دولت این منطقه شده بود.

به گزارش کردپرس، جوتیار عادل، سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان، شامگاه چهارشنبه، در پاسخ به اعتراض رسمی ایران و ترکیه گفت: «طرح‌های نمایش داده‌شده فقط در حد پیشنهاد بوده و هیچ یک از آن‌ها توسط دولت برای چاپ تایید نشده است.»

آقای عادل با تاکید بر این که «هیچ منظور خاصی در این تمبر نبوده» گفت که دولت اقلیم کردستان، طرح‌های پیشنهادی را «با در نظر گرفتن قانون اساسی و حاکمیت عراق و دیگر کشورهای همسایه» تائید می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا