ایران

وزیر خارجه آمریکا: برای بازگشت ایران امتیازی نمی‌دهیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ۲۰ اسفندماه گفته است، ایالات متحده برای بازگشت ایران به میز مذاکره در خصوص توافق هسته‌ای موسوم به برجام به این کشور امتیازی نمی‌دهد.

آنتونی بلینکن با حضور در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان به پرسش‌های نمایندگان در خصوص سیاست خارجی ایالات متحده پاسخ داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست تصریح کرد که دولت بایدن قبل از لغو تحریم‌های ایران با متحدان و شرکای خود در خاورمیانه و همچنین اعضای کنگره مشورت خواهد کرد.

آنتونی بلینکن با اشاره به این که دولت بایدن مصمم است در تمام مراحل پرونده هسته‌ای ایران مشورت كند، گفت، تاکنون هیچ تحرکی روی نداده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش برد شرمن، عضو دموکرات این کمیته در خصوص امتیازدهی به تهران برای ملاقات با طرف ایرانی گفت اطمینان می‌دهد که آمریکا امتیازی برای دستیابی به یک دیدار با ایرانی‌ها نخواهد داد.

مقام‌های دولت جو بایدن از زمان روی کار آمدن این دولت ضمن ابراز تمایل آمریکا برای بازگشت به برجام، بارها گفته‌اند که ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام بازگردد تا تحریم‌های این کشور علیه تهران لغو شود، ولی نظام ایران می‌گوید که ابتدا آمریکا باید تحریم‌ها را لغو کند تا ایران تعهداتش را اجرا کند.

دکمه بازگشت به بالا