خاورمیانه

امارات: قانون آمریکایی قیصر، بازگشت دمشق به محیط عربی را سخت می‌کند

شیخ عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات بر اهمیت بازگشت دمشق به محیط عربی و گفتگو با دولت آمریکا در مورد «بزرگترین چالش» در برابر این موضوع یعنی «قانون سزار یا قیصر» تأکید کرد.

آقای بن زاید، این سخنان را در نشست مطبوعاتی خود با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مطرح کرد.

وزیر خارجه امارات در عین حال روابط ابوظبی و مسکو را یک رابطه پیشرفته و پایدار دانست و گفت: دو کشور دوست همچنین دارای شراکتی استراتژیک قوی هستند.

شیخ عبدالله در پاسخ به پرسشی در مورد مسئله سوریه، بر لزوم همکاری و اقدام منطقه ای تأکید کرد و گفت که آغاز فرایند بازگشت سوریه به محیط آن امری اجتناب ناپذیر است و به منافع سوریه و منطقه مربوط می‌شود. او افزود: اختلافاتی بین طرف‌های مختلف وجود دارد، اما فقط می‌توان در مورد بازگشت سوریه به محیط پیرامون آن تلاش کرد و در مورد نقش‌های مهمی که سوریه به اتحادیه عرب بازمی‌گردد، بحث کرد که این امر مستلزم تلاش‌های طرف سوری و همچنین همکاران ما در اتحادیه عرب است. وی افزود: بزرگ‌ترین چالش پیش روی هماهنگی و اقدام مشترک با سوریه امروز قانون سزار یا قیصر و گشودن فضاهایی برای اقدام مشترک با سوریه است، ماندن این قانون به شکل امروزی آن، مسئله را نه تنها برای ما به عنوان کشورها، بلکه برای بخش خصوصی نیز بسیار دشوار می‌کند. من معتقدم باید گفتگوهایی شفاف با دوستانمان در ایالات متحده صورت بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا