جهان

روسیه دربارۀ روند صلح افغانستان یک نشست برگزار می‌کند

هم‌زمان با تلاش‌های تازۀ امریکا برای سرعت بخشیدن به روند صلح افغانستان، قراراست تا نُه روز دیگر مسکو میزبان یک نشست دربارۀ روند صلح افغانستان باشد.

دولت افغانستان و نیروهای طالبان دریافت دعوتنامه مسکو برای این کنفرانس را تائید کرده‌اند.

برخی رسانه‌های روسی دیروز، نهم مارس (۱۹ اسفند) از برنامه روسیه برای برگزاری کنفرانس افغانستان در روز پنج‌شنبه هفته آینده خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت خارجه افغانستان دریافت دعوت‌نامه رسمی برای شرکت در این کنفرانس را تائید کرده و گفته موضوع بررسی خواهد شد.

دفتر سیاسی طالبان در دوحه، پایتخت قطر نیز دریافت دعوت‌نامه مسکو را تائید کرده است. محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به خبرگزاری آلمان گفته گروه طالبان در حال حاضر مشغول رایزنی درباره کنفرانس روسیه است.

به تازگی آنتونیو بلینکن نیز از برگذاری یک نشست به میزبانی ترکیه با حضور نماینده‌گان دولت افغانستان و طالبان جهت نهایی سازی یک توافق‌نامه صلح، خبر داده است.

آقای بلینکن گفته‌است: “ما قصد داریم از سازمان ملل بخواهیم که نشست وزیران خارجه و فرستاده‌های ویژه، روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند وایالات متحده برای یک رویکرد واحد دربارۀ روند صلح افغانستان، برگذار کند.”

او می افزاید: “ما همچنان از ترکیه خواهیم خواست تا یک نشست سطح بلند را از هر دوطرف برای نهایی سازی یک توافق‌نامۀ صلح در هفته‌های آینده، میزبانی کند.”

دکمه بازگشت به بالا