ایران

روحانی خطاب به آمریکا: اگر به تعهدات خود برگردید شرایط بهتری در منطقه وجود خواهد داشت

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در مورد بازگشت آمریکا به برجام گفته که ما در برابر کاخ سفید “بارها به صراحت اعلام کرده‌ایم که آماده‌ایم و شما باید به قانون برگردید، خجالت نکشید و به مقررات برگردید و امروز و فردا نکنید. بدانید با بازگشت شما به تعهدات بلافاصله ما هم به کلیه تعهدات خود برمی‌گردیم.”

آقای روحانی همچنین از موافقت آیت الله خامنه‌ای برای اجرای توافق هسته ای سخن گفته و افزوده ” رهبر انقلاب با صراحت بیان کرده که اگر آنهایی که پیمان شکسته‌اند به اجرای پیمان بازگشتند ما هم به اجرای کامل پیمان برمی‌گردیم.”

آقای روحانی از وجود شرایط بهتر در منطقه در صورت بازگشت آمریکا به برجام سخن گفته و افزوده ” اگر شما به تعهدات خود برگردید ما هم تا روز آخر می‌ایستیم آن وقت روزهای بهتر برای شما و شرایط بهتری در منطقه تجربه می‌کنید. “

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیش و بعد از انتخابات آمریکا از آمادگی خود برای بازگشت به برجام سخن گفته اما می‌گوید ابتدا لازم است که ایران تعهدات خود را به طور کامل اجرا کند.

حالا رئیس جمهوری ایران گفته که امروز شرایط برای این‌که هر هفت کشور به تعهدات قبل بازگردند آماده است .

مقام‌های ایران اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود در برجام را به رفع تحریم‎های یک‌جانبه ایالات متحده مشروط کرده‌اند. آمریکا نیز بازگشت به برجام و رفع تحریم‌های ایران را به بازگشت کامل تهران به تعهدات برجام مشروط کرده و از ایران خواسته که اول به غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم پایان دهد.

دکمه بازگشت به بالا