ایران

۱۴۰ نماینده آمریکا: بایدن رویکرد جامعی در قبال ایران اتخاذ کند

۱۴۰ قانون‌گذار دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای خواستار رویکرد جامع دولت بایدن در قبال ایران شدند. در این نامه خواسته شده‌‌، در مذاکره اتمی موضوع برنامه موشکی و دخالت‌های ایران در خاورمیانه نیز گنجانده شود.

رسانه‌های آمریکا دیروز از ارسال نامه ۱۴۰ قانون‌گذار آمریکایی به آنتونی بلینکن‌، وزیر خارجه این کشور خبر دادند.

امضاکنندگان این نامه از دولت آمریکا خواستند، محدودیت‌هایی را علیه برنامه موشک‌های بالیستیک ایران اعمال و به  رفتارهای بدخواهانه ایران در خاورمیانه، از جمله در سوریه و یمن نیز رسیدگی کند.

در این نامه که به امضای ۷۰ عضو از حزب جمهوری‌خواه و ۷۰ عضو دیگر از حزب دموکرات رسیده قانون‌گذاران خواهان حصول توافقی جامع با ایران شده و گفته‌اند، فراتر از احیای توافق هسته‌ای منعقد در سال ۲۰۱۵ با ایران، توافقی جامع باید در دستور کار قرار بگیرد که در آن “تهدیدات ایران” نیز گنجانده شود.

نمایندگان دو حزب در نامه خود تاکید کردند توافق جدید باید شامل موضوعاتی چون برنامه هسته‌ای، دخالت‌های ایران در خاورمیانه و همچنین برنامه موشکی این کشور باشد.

این نمایندگان در بخشی از نامه خود تاکید کرده‌اند که باید به دنبال توافق یا مجموعه‌ای از توافقنامه‌های جامع با ایران بود تا تهدیدات این کشور در منطقه برطرف شود.

نامه یادشده توسط آنتونی براون و تیم والتز از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده است.

دکمه بازگشت به بالا