ایران

وزیر دفاع آمریکا: می‌دانیم مسئول حمله به پایگاه عین‌الاسد کیست، در زمان و مکان مناسب پاسخ می‌دهیم

وزیر دفاع آمریکا، دیروز گفت، ایالات متحده در حال ارزیابی و شناسایی عاملان حمله‌ی راکتی به پایگاه عین‌الاسد در عراق است.

این پایگاه که میزبان نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف در این کشور است، روز چهارشنبه ۱۳ اسفند با ۱۳ موشک آرش ساخت ایران هدف قرار گرفت. در این حمله به نیروهای نظامی آمریکایی در این پایگاه آسیبی وارد نشد، اما در جریان آن، یک پیمانکار آمریکایی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «ای‌بی‌سی» تاکید کرد، چنانچه ایالات متحده تصمیم بگیرد که به این حمله پاسخ دهد، چنین حمله‌ای «در زمان و مکانی که ما تعیین خواهیم کرد» صورت خواهد گرفت.

لوید آستین توضیح داد، با اینکه می‌دانیم چه کسانی عامل و مسئول این اقدام بودند؛ اما ما می‌خواهیم برای یکبار دیگر اطمینان حاصل کنیم.

او در ادامه گفت، پیام ما به کسانی که چنین حملاتی را انجام داده‌اند این است، این انتظار را داشته باشید، ما آنچه که ضرورت داشته باشد برای دفاع از نیروهای‌مان انجام می‌دهیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد، اگر فکر کنیم، نیاز است که حمله کنیم، ما پاسخ را در زمان و مکانی که خود آن را انتخاب می‌کنیم، خواهیم داد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز گفته است، اجازه دهیم شرکای عراقی ما تحقیقات در این خصوص را انجام دهند و ببینم آنها به چه نتیجه‌ای خواهند رسید.

جان کربی در خصوص پاسخ آمریکا به حمله به پایگاه عین الاسد گفته است، فکر کنم ما نشان داده‌ایم از چنین کاری طفره نخواهیم رفت.

پیشتر جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در جمع خبرنگاران در کاخ سفید تصریح داشته بود، واشینگتن در تلاش است تا عامل حمله به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق را شناسایی کند.

اخیرا قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، از گروه های شبه نظامی نزدیک به ایران گفته است: حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا مشروع است.

دکمه بازگشت به بالا