ایران

نتانیاهو: نمی‌گذاریم «یک مشت آیت الله» در ایران، ما را از روی نقشه حذف کنند

نخست وزیر اسرائیل می‌گوید هرگز اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی ایران کشورش را نابود کند.

به نوشته جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، به شبکه فاکس نیوز گفته است: «به عنوان نخست وزیر اسرائیل و تنها کشور یهودی اجازه نخواهیم داد یک مشت آیت الله ، ما را از روی نقشه تاریخ حذف کنند.»

نخست وزیر اسرائيل از مخالفان سرسخت توافق هسته ای برجام با ایران است و بارها مخالفت خود با بازگشت آمریکا به آن را اعلام کرده است. اسرائیل می گوید برنامه هسته ای ایران تهدیدی علیه موجودیت آن کشور است.

نتانیاهو در عین حال تاکید کرد که با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، که تمایل خود را برای بازگشت به برجام اعلام کرده است، دوستی دیرین دارد و به مدت حدود ۴۰ سال است که با آقای بایدن دوست است. نتانیاهو گفت: «فکر می کنم جو بایدن دوست اسرائيل است. می دانم که هست.»

حکومت ایران در رده‌های مختلف قدرت، از بالا تا پایین، بارها اسرائیل را تهدید به نابودی کرده؛ اما همین تهدید کنندگان اسرائیل، هرگز شهامت پاسخ دادن به حملات اسرائیل به نیروهایشان را در سوریه نداشته اند.

طی ماه‌های گذشته، تل‌آویو بر شدت حملاتش علیه نیروهای ایرانی و نیروهای مورد حمایت تهران در سوریه افزوده است؛ اما تمامی این حملات کوبنده، تنها با سکوت جمهوری اسلامی مواجه شده اند.

دکمه بازگشت به بالا