ایران

ظریف از ارائه «طرح اقدام سازنده» ایران در مورد برجام در آینده‌ای نزدیک خبر داد

یک روز پس از آن که یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت تهران نشانه‌های مثبتی را در مورد برگزاری یک نشست غیررسمی برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای خود ارائه داده است، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که به زودی یک طرح اقدام «سازنده» را ارائه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمدجواد ظریف روز جمعه ۱۵ اسفند در پیامی در توییتر نوشت: «به عنوان وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، من در مدت کوتاهی طرح ملموس اقدام سازنده خودمان را – از طریق کانال‌های دیپلماتیک – ارائه خواهم کرد.»

این پیام پس از آن منتشر شد که یک منبع دیپلماتیک فرانسوی و یک منبع دیگر اروپایی ناشناس روز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند ایران پس از انصراف سه قدرت اروپایی از ارائه قطعنامه خود به شورای حکام، در مورد آغاز گفت‌وگوهای غیررسمی نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای ارائه داده است.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از قول یک منبع اروپایی نوشته است، که ایران علامت‌های دلگرم‌کننده‌ای در خصوص از سرگیری دیپلوماسی هسته‌ای و آغاز مذاکرات غیررسمی نشان می‌دهد.

در همین حال به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه گفت ایران موافقت کرده است با بازرسان این نهاد بین‌المللی که در مورد ذرات اورانیوم کشف شده در سه سایت قدیمی گزارش نشده در ایران تحقیق می‌کنند، به گفت‌وگو بنشیند.

دکمه بازگشت به بالا