ایران

تاکید علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان بر رسیدگی به مشکلات مردم استان

به گزارش سنی‌آنلاین، شماری از علما و ائمه جمعه اهل‌سنت سیستان‌ و بلوچستان در جلسه‌ای که در استانداری برگزار شد، با اشاره به حادثه تیراندازی به‌سوی سوخت‌بران در مرز سراوان، بر لزوم رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در استان تاکید کردند.

علمای اهل‌سنت در این جلسه که سه‌شنبه (۱۲ اسفند) با عنوان «نشست هم‌اندیشی علما و روحانیون اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان» برگزار شد، همچنین بر لزوم برداشته‌شدن نگاه‌های امنیتی از سیستان‌وبلوچستان، و اقدامات عملی مسئولین برای اعتمادسازی در جامعه تاکید کردند.

در این جلسه مفتی محمدقاسم قاسمی استاد حدیث و فقه دارالعلوم زاهدان، توسعه‌یافتگی و حل مشکلات کشور و استان نیازمند احساس مسئولیت و عزم جدی مسئولان دانست.

مولانا عبدالکریم حسین‌پور مدیر حوزه علمیه عین‌العلوم گُشت سراوان نیز با اشاره به تأکید آموزه‌های اسلامی بر حفاظت از خون و آبروی مسلمان، بر لزوم برداشته‌شدن نگاه‌های امنیتی از استان تأکید کرد.

 در این جلسه با تاکید بر شفاف‌سازی حادثۀ مرزی سراوان و برخورد با عاملان این حادثه گفت: باید عاملان واقعی محاکمه شوند. نباید سلیقه‌ای عمل شود و حقوق شهدا ضایع شود.

در این نشست شخصیت‌های دیگری از اهل سنت استان سیستان و بلوچستان از جمله مولانا محمد عثمان مدیر مدرسه مدینة العلوم خاش، مولوی عبدالغفار نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک و مولوی ملک‌محمد بلوچ‌زهی امام جمعه اهل سنت سیرکان نیز حضور داشتند که خواستار رسیدگی به معضل سوخت‌بری و یافتن راه حل در این زمینه شدند.

دکمه بازگشت به بالا