حقوق بشر

اعتراض خانواده‌های شهروندان دو تابعیتی زندانی در تهران به برگزاری همایش اقتصادی ایران و اروپا

همزمان با برگزاری روز اول از همایش سه روزه اقتصادی ایران و اروپا، خانواده‌های شماری از شهروندان دو تابعیتی زندانی در ایران با راه‌انداری کارزاری مجازی به این همایش اعتراض کردند و الیکا آشوری، دختر انوشه آشوری شهروند ایرانی-بریتانیایی زندانی در اوین، این کارزار اعتراضی را نمایش همبستگی خواند.

همایش اقتصادی ایران و اروپا آذر ماه گذشته درپی اعتراضات گسترده به اعدام روح‌الله زم و پس از آن به تعویق افتاد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در واکنش به این اعتراضات، حضور خود در آن را لغو کرد.

با گذشت کمتر از سه ماه اما این همایش از روز دوشنبه ۱۱ اسفند با حضور معاون جوزپ بورل آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه ادامه دارد.

همزمان با برگزاری این همایش با حضور چند مقام اتحادیه اروپا، خانواده‌های شهروندان دوتابعیتی زندانی در ایران و جمعی از کاربران توییتر با راه‌اندارزی کارزاری  درحال اعتراض به این همایش‌ سه روزه هستند.

خانواده‌های شماری از شهروندان دوتابعیتی که در سفر به ایران بازداشت شده یا در خارج ربوده شده و به ایران منتقل شده‌اند در این کارزار اعتراضی مشارکت کرده‌اند.

از جمله خانواده‌هایی که در این کارزار مشارکت دارند، خانواده نازنین زاغری رتکلیف، ناهید تقوی، مسعود مصاحب، احمدرضا جلالی، انوشه آشوری، کامران نادری، و جمشید شارمند هستند.

دکمه بازگشت به بالا