جهان

بازداشت یک گردشگر فرانسوی توسط نظام ایران

سعید دهقان، وکیل یک گردشگر فرانسوی، ششم اسفند به خبرگزاری رویترز گفت موکلش حدود ۹ ماه پیش بازداشت شده و تاکنون به او اجازه ملاقات با وکیل داده نشده است.

آقای دهقان که به دلیل ملاحظات حقوقی نام کامل این شهروند فرانسوی را اعلام نکرده افزود: «نام او بنجامین و اکنون در زندان وکیل آباد مشهد زندانی است. او حدود ۹ ماه پیش بازداشت شده و اتهامات او متناقض و بی‌اساس هستند.»

یکی از افراد نزدیک به خانواده شهروند فرانسوی به خبرگزاری رویترز گفت او پس از به پرواز درآوردن «یک پهپاد» در دشت‌های نزدیک به مرز ایران و ترکمنستان بازداشت شده است.

سعید دهقان، وکیل دادگستری، اما روز ششم اسفند گفت: «اخبار منتشر شده به استناد خبری که روزنامه فیگارو در فرانسه آن را انتشار داده بود با برداشت رایج از کلمه Drone به عنوان پهپاد صورت گرفته است در حالی که این فرد به عنوان یک توریست یک «هِلی‌کَم» معمولی جهت عکاسی به همراه داشته است.»

او افزود: «استفاده از این کلمه توسط روزنامه فیگارو باعث این برداشت غلط توسط برخی رسانه‌ها شده است. همچنین در گزارش این روزنامه این شهروند به عنوان یک شهروند فرانسوی-ایرانی عنوان شده، در صورتی که بنجامین یک شهروند فرانسوی است.»

دکمه بازگشت به بالا