اهل سنت

اجاره خانه در مشهد؛ شرط جدید اعطای مرخصی به مولوی کوهی

دادگاه ویژه روحانیت اعطای مرخصی به مولوی کوهی، روحانی منتقد حکومت که دوران محکومیت خود را در زندان مشهد می‌گذراند اعلام کرده است که آزادی او مشروط به اجاره خانه در مشهد است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، دادگاه ویژه روحانیت، اعطای مرخصی به مولانا فضل الرحمان کوهی را مشروط به اجاره خانه در مشهد عنوان کرده است.

طبق این شرط که دادگاه ویژه روحانیت مشخص کرده، مولانا کوهی در طول مرخصی نباید به بلوچستان سفر کند؛ شرطی که مولوی کوهی آن را نپذیرفت.

پیشتر دادگاه ویژه روحانیت برای اعطای مرخصی به مولانا کوهی، قرار وثیقه دو میلیارد تومانی صادر کرده بود اما با وجود تأمین وثیقه، از مرخصی وی ممانعت شد.

مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ، آذر ماه سال گذشته پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت مشهد بازداشت و پس از یک سال بلاتکلیفی، به تحمل ۶ سال و ۴ ماه زندان محکوم شد.

بازداشت مولانا کوهی با موج گسترده ای از اعتراضات در شهرهای مختلف بلوچستان همراه بود.

بازداشت این روحانی اهل سنت به‌دنبال انتقاد از مشارکت ایران در جنگ های منطقه ای، سیاست های دولت در سال‌های گذشته، تشدید فقر و محرومیت در سیستان و بلوچستان و همچنین توزیع و پخش سلاح در بین عشایر بلوچ توسط سپاه پاسداران صورت گرفت.

این روحانی اهل سنت همچنین با حمایت از معترضان آبان ماه ۹۸، مطالبات آنان را به حق خواند و سرکوب خشونت‌بار معترضین توسط نیروهای امنیتی و انتظامی را محکوم کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا