ایران

کارزار اعتراض به کشتار سوخت‌بران در سراوان ترند توییتر ایران شد، ارتش اسرائیل از سپاه انتقاد کرد

هزاران کاربر توییتر طی شبانه روز گذشته با راه‌اندازی کارزاری مجازی به قتل و زخمی شدن ده‌ها سوخت‌بر بلوچ در پی شلیک ماموران امنیتی اعتراض کرده و کشتار سوخت‌بران در سراوان را به ترِند اول ایران تبدیل کردند.

در این کارزار، هزاران کاربر توییتر ضمن اعتراض به کشتار سوخت‌بران در مرز سراوان، از اعتراض روز سه‌شنبه مردم این شهر به برخورد خشونت‌آمیز و کشتار سوخت‌بران حمایت کردند.

کاربران از جمله با هشتگ #سراوان_تنها_نیست، #سوخت‌بر_نکشید، و #سراوان به کشتار سوخت‌بران و تبعیض حکومتی نسبت به شهروندان  بلوچ اعتراض کردند.

روز سه‌شنبه شماری از مردم سراوان و خانواده‌های کشته شدگان اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری سراوان کردند و برای ساعاتی وارد ساختمان فرمانداری نیز شدند.

پس از آن طبق گزارشات منتشره از سراوان، اینترنت دچار اختلال شد و جو آن منطقه کاملا امنیتی گردید.

یکی از کاربران در واکنش به قتل عام سوخت‌بران در سراوان، نوشت: سوخت‌برها را که کشتید، اینترنت سراوان را هم قطع کردید؟ ما که ندید می‌دانیم این کار معنیش ابلاغیه برای کشتار است. به مردم عزیز آن ناحیه می‌گویم که سراوان تنها نیست و به سهم خودم صدای شما خواهم بود.

کاربری دیگر در توییتی نوشت که به کولبر و سوخت‌بر به سادگی شلیک می‌شود، برای آفتابه دزدی حکم قطع ید صادر می‌شود، ولی کسی با برادران قاچاقچی  و اسکله‌های غیرمجاز برخورد کرد؟ اختلاسگرا چطور محاکمه می‌شوند؟ او تاکید کرد که اگر این فسادهای گسترده نبود شاید این ملت لازم نبود برای یک لقمه نان، جانش را کف دستش بگیرد.

ارتش اسرائیل نیز در واکنش به کشتار سوختبران در توییتر نوشت: سپاه به جای کمک به مردم سیستان و بلوچستان به آنها شلیک می کند.

 

دکمه بازگشت به بالا