ایران

رضا پهلوی، شورای مدیریت گذار و اندیشه راه سوم در محکومیت کشتار سراوان بیانیه صادر کردند

رضا پهلوی فرزند آخرین پادشاه ایران در واکنش به کشتار سوختبران در سراوان، در توییترش نوشت: سوختبری انتخاب هم‌میهنان بلوچ مظلوم ما در سیستان و بلوچستان نیست. این جمهوری اسلامی است که مردم محروم استانهای مرزی ایران را به کارهای خطرناکی چون سوختبری و کولبری وادار کرده و خود نیز آنها را به گلوله می‌بندد.

آقای پهلوی ادامه داد: خیزش مردم شجاع سراوان علیه ظلم و ستم بی‌پایان این رژیم، شایسته تقدیر و همراهی ماست. باور دارم که در ایران آباد و آزاد فردا، سیستان و بلوچستان طعم رونق و رفاه را خواهد چشید.

شورای مدیریت گذار نیز در بیانه‌ای نوشته است: تبعیض مذهبی نسبت به بلوچستان و دشمنی آشکار با اهل تسنن یکی دیگر از دلایل بی توجهی زمامداران و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به سیستان و بلوچستان است. این نگاه امنیتی و دشمن انگارانه، در طول چهار دهه اخیر بر تمام سیاست های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نظام ولایت فقیه نسبت به بلوچستان غالب بوده و حیات اجتماعی آنرا به مرز نابودی کشانده است.

این تشکل سیاسی مخالف حکومت ایران در پایان نوشته است، شورای مدیریت گذار، حمله وحشیانه سپاه پاسداران به سوخت بران بلوچ را جنایت علیه بشریت میداند و با تمام وجود از خواست های برحق و انسانی مردم بلوچستان پشتیبانی می کند

همزمان آقای قاسم شعله سعدی، حقوق‌دان و موسس اندیشه راه سوم نیز در بیانیه‌ای نوشت: در حالیکه طبق اصل بیست و هشتم قانون اساسی دولت موظف است برای همه افراد امکان اشتغال و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید، اما حاکمیت فرقه ای و سرکوبگرِ جمهوری اسلامی وظایف قانونی خود را انجام نداده و بسیاری از هم میهنان ما بیکار شده اند و گروهی در کردستان مظلوم به کولبری، جمعی در سیستان و بلوچستان به سوخت بری و امثال آن روی آورده اند و فرمانروایان بی کفایت بجای ایجاد اشتغال مولد برای شهروندان دست به کشتار مردم مظلوم سراوان زد و برگ سیاه دیگری بر کارنامه رسوای خود افزود.

دکمه بازگشت به بالا