ایران

جروزالم‌پست به نقل از مقام‌های آمریکایی: واشینگتن احتمالا منتظر انتخابات ایران می‌‌ماند

چند مقام آمریکایی درباره توافق سه‌ماهه جمهوری اسلامی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به جروزالم پست گفته‌اند که احتمالا دولت آمریکا ترجیح می‌دهد تنها پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران «تغییرات اساسی» را در سیاست کنونی‌اش در قبال برنامه هسته‌ای ایران به وجود آورد.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست روز دوشنبه به نقل از این مقام‌ها که نامشان فاش نشده اضافه کرد علت این تصمیم آمریکا، اطمینان از این این موضوع است که رییس جمهوری جدید ایران «هیچ‌گونه چرخش معناداری» در این زمینه انجام نخواهد داد.

این روزنامه در گزارشی، همچنین درباره اظهارات اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران در جریان سفرش به تهران، نوشت به نظر می‌رسد گروسی به آنچه او و احتمالا غربی‌ها می‌خواهند رسیده است، اما می‌خواهد به ایران برای حفظ ظاهر این کشور در زمینه تهدیدهایی که پیشتر کرده، کمک کند، بدون آنکه عملا چیزی تغییر یابد.

این روزنامه درباره «حفظ ظاهر» ایران ادامه داد احتمالا توافقی که گروسی با مقام‌های ایران به انجام رسانده، شامل خروج ایران از پروتکل الحاقی است، اما همزمان در چارچوب یک توافق دوجانبه با آژانس، به طور داوطلبانه، هر اقدام مهم درباره اسناد مورد نیاز را انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا