ایران

ژیائو وانگ: آمریکا بار دیگر به جای مردم ایران، طرف رژیم ایران ایستاده است

ژیائو وانگ، پژوهشگر چینی‌ – آمریکایی و زندانی پیشین در ایران، در توییتی نوشت: خامنه ای از این ناامید است که بتواند، از طریق مشارکت بالا در انتخابات ایران مشروعیت بیشتری کسب کند. با این حال، جو بایدن سخت در تلاش است تا با احیای برجام، به خامنه‌ای کمک کند تا به هدف خود برسد. ایالات متحده بار دیگر به جای مردم ایران، طرف رژیم ایران ایستاد.

آقای وانگ، که پس از گذراندن سه سال و نیم در زندان اوین با یک زندانی ایرانی در آمریکا مبادله شد، در پی توئیتی دیگر خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشت: وقتی شما مشتاقانه در تلاش هستید که برای احیای برجام با حکومت جمهوری اسلامی وارد گفتگو شوید، چه برنامه و اهرمی برای آزادی گروگانهای ایالات متحده دارید؟ دوباره پالت پول نقد؟ وقتی تعداد بیشتری آمریکایی توسط ایران دستگیر شوند، اداره شما به خانواده های آنها خواهد گفت که ساکت بمانند، همانطور که به خانواده من گفتید؟

گفتنی است، بنظر می رسد اشاره آقای وانگ به ماجرای ارسال میلیونها دلار پول به تهران در زمان ریاست جمهوری باراک اوباماست.

در سال ۲۰۱۶، یک نشریه آمریکایی گزارش کرد که در ماه ژانویه همان سال، دولت اوباما مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار را به صورت نقد در اختیار جمهوری اسلامی گذاشت تا در مقابل، ایران چند شهروند آمریکایی را که در هنگام سفر به ایران بازداشت شده بودند آزاد کند.

دکمه بازگشت به بالا