خاورمیانه

دومین سفر سعد الحریری به امارات در کمتر از دو هفته

«سعد الحریری»، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید در لبنان برای کسب حمایت بین المللی از کشورش که با بحرانی سیاسی و اقتصادی رو به روست، به سفرهای خارجی خود ادامه می دهد.

روز گذشته الحریری وارد امارات شد و با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی دیدار کرد.

این سفر آقای الحریری به امارات، دومین سفر وی به این کشور طی کمتر از دو هفته است.

او در این دیدار ولیعهد ابوظبی را در جریان رایزنی ها درباره تشکیل دولت جدید لبنان و آخرین تحولات اوضاع در لبنان قرار داد.

بنابر آنچه توسط دفتر الحریری منتشر شده است، دو طرف در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و برخی از مسائل منطقه ای علاوه بر ویروس کرونا پرداختند.

ولیعهد ابوظبی نیز در پایان نسبت به موفقیت آمیز بودن تشکیل دولت لبنان ضمن حفظ منافع ملی و عبور از اختلافات و توانایی دولت در مقابله با چالش های مختلف کشور ابراز امیدواری کرد.

این سفر الحریری به امارات پس از آن انجام شد که وی چهارشنبه در دوحه با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر دیدار و گفت وگو کرد.

پیش از این نیز نخست وزیری مکلف به تشکیل دولت جدید در لبنان در قاهره با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر و در فرانسه با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه دیدار و گفت وگو کرد.

لبنان اکنون با دولت پیشبرد امور به نخست وزیری «حسان دیاب» که ۶ روز پس از انفجار بیروت در ۴ اوت ۲۰۲۰ استعفا داد، اداره می شود.

دکمه بازگشت به بالا