اهل سنت

ترور یک فعال دینی و اجتماعی دیگر در افغانستان

به گزارش رسانه‌های افغانستان؛ در انفجار صبح امروز (پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹) در کابل، «مبشر مسلم‌یار» یکی از اساتید دانشگاه و از فعالان دینی و اجتماعی افغانستان ترور شدند.

بنابر این گزارش در این انفجار که در جاده دانشگاه کابل به وقوع پیوست، خودروی حامل «مبشر مسلم‌یار»، استاد دانشگاه کابل مورد هدف قرار گرفت که در نتیجۀ آن، این استاد دانشگاه به شهادت رسید.

مبشر مسلم‌یار در دانشکده الهیات دانشگاه کابل تدریس می‌کرد.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

گفتنی‌ست؛ اخیرا در سلسله‌انفجارهایی که در کابل به وقوع پیوسته‌اند، علما و شخصیت‌های علمی و اجتماعی بانفوذ مورد هدف قرار گرفته‌اند. از جمله در انفجاری که روز سه‌شنبه (۱۴ بهمن) رخ داد، دکتر «محمد عاطف»، رئیس شورای مرکزی جمعیت اصلاح افغانستان به شهادت رسید. پیش از این نیز دکتر «ایاز نیازی»، امام و خطیب مسجد جامع وزیر محمداکبرخان کابل و از چهره‌های برجستۀ علمی و اجتماعی، و مولوی «عزیزالله مفلح»، امام‌جمعه مسجد شیرشاه سوری کابل و از چهره‌های بانفوذ، در خردادماه سال جاری در دو انفجار جداگانه به شهادت رسیدند.

بسیاری از فعالان افغانستان گروهک های تروریستی مورد حمایت ایران در این کشور را مسئول این ترور های می دانند که به دستور سپاه پاسداران برای ناامن کردن این کشورها اقدام به ترور شخصیت های علمی افغانستان می کند.

دکمه بازگشت به بالا