ایران

سه مأمور وزارت اطلاعات در سیستان و بلوچستان کشته شدند

سه مأمور وزارت اطلاعات در حین انجام مأموریتی اطلاعاتی در استان سیستان و بلوچستان کشته شدند. هم‌زمان سپاه پاسداران نیز اعلام کرده سه پاسدار در نیکشهر کشته شدند.

روابط عمومی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۲۹ بهمن طی اطلاعیه‌ای ادعا کرده که سه مامور این نهاد که در حال انجام مأموریتی اطلاعاتی در مورد یکی از باندهای جرائم سازمان‌یافته در استان سیستان و بلوچستان بودند، در حین انجام وظیفه کشته شدند.

این وزارتخانه جزییات بیشتری در باره این رویداد منتشر نکرده است.

هم‌زمان قاسم حسن‌زاده، مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق ایران، اعلام کرده که عصر روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن سه پاسدار در شهرستان نیکشهر سیستان و بلوچستان کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش حوالی ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه دو خودروی بسیج شهرستان نیکشهر در مسیر اسپکه به نیکشهر در حال حرکت بودند که یک خودروی پژو ۴۰۵ آن‌ها را مورد حمله قرار می‌گیرند.

ماموران حکومت ایران همواره با شهروندان استان محروم سیستان و بلوچستان با نگاه امنیتی و آکنده از تبعیض برخورد می کنند.

در بسیاری از موارد ماموران جمهوری اسلامی بصورت غیرقانونی و وحشیانه، به خانه شهروندان بلوچ حمله کرده و با توجه به اتهاماتی اثبات نشده، آنانر را پس از ضرب و شتم و بازداشت، در جریان یک روند غیر شفاف و غیر منصفانه به حبس و اعدام محکوم می کنند.

البته در کنار بازداشت‌های خودسرانه و فراقانونی، شلیک و تیراندازی بی‌ضابه ماموران امنیتی به سوی شهروندان سوختبر و کشتار آنها نیز امری است معمولی.

در دهه‌های گذشته درگیری‌های مسلحانه با گروه‌های ناراضی مدافع حقوق بلوچ فضایی امنیتی بر این استان حاکم کرده است.

دکمه بازگشت به بالا