ایران

آمریکا یک محموله تسلیحاتی که احتمالا به مقصد یمن بود را در سواحل سومالی توقیف کرد

نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه ۱۷ فوریه اعلام کرد، یک محموله بزرگ تسلیحاتی که توسط دو فروند کشتی، حمل و قاچاق شده بود را در نزدیکی سواحل سومالی کشف و ضبط نموده است.

به گفته نیروی دریایی آمریکا گمان می‌رود این دو محموله سلاح، که به صورت قاچاق حمل شده است به مقصد یمن ارسال شده بود.

نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرده که در میان سلاح‌هایی که هفته گذشته در اقیانوس هند کشف و ضبط کرده، شامل هزاران قبضه تفنگ مانند کلاشینکف، مسلسل سبک، اسلحه‌های تک‎تیرانداز سنگین، پرتاب موشک و غیره است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، در بیانیه خود منبع این سلاح‌های قاچاق را مشخص نکرده و مقصد آنها را اعلام نکرده است اما یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری اسوشييتد پرس گفته است برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که این اسلحه به مقصد خلیج عدن به یمن ارسال شده بود.

این مقام آمریکایی گفت که تحقیقات با افراد بازداشت شده تا مشخص شدن مبداء و مقصد این اسلحه همچنان ادامه دارد.

یک کلیپ ویدئوی کوتاه که توسط نیروی دریایی منتشر شد، نشان می داد که ملوانان آمریکایی در حالی که هلی کوپترها بر فراز آنها به پرواز درآمده بودند، یکی از دو کشتی حامل اسلحه که مورد رهگیری قرار گرفته است را بازرسی می‌کنند.

از زمان کودتای شبه نظامیان حوثی در صنعا شورای امنیت تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن اعمال کرده است اما ایران با زیر پا گذاشتن همه قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت انواع اسلحه را برای حوثی‌ها به صورت قاچاق ارسال می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا