اهل سنت

گزارشی از وضعیت عبدالباسط ملازهی پس از بازداشت سه‌ماهه توسط اطلاعات سپاه

عبدالباسط ملازهی شهروند بلوچ در آذرماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد؛ این گزارش به شرح آخرین وضعیت این شهروند می‌پردازد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ،  «عبدالباسط ملازهی» ۴۳ ساله فرزند عبدالغفور اهل ایرانشهر است که در آذر ماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران  بازداشت و به مراکز امنیتی منتقل شده است.

گزارش شده پس از سه ماه بی‌خبری در تماس تلفنی کوتاه مدت از بازداشت خود توسط اطلاعات سپاه خبر داده است.

یک منبع مطلع در این مورد به گزارشگر کمپین گفت: ”عبدالباسط هیچ گونه فعالیت مذهبی و سیاسی نداشته و از علت بازداشت او نیز اطلاعات سپاه چیزی مطرح نکرده است.“

همچنین وی در آبان ماه سال ۸۸ نیز توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از بازداشت چند ماهه آزاد شده بود.

عبدالباسط برادر کوچکتر مولوی عبدالقدوس و عبدالرئوف است؛ مولوی عبدالقدوس مدیر مدرسه دینی دارالفرقان چاه جمال ایرانشهر در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۸۷ به همراه مولوی یوسف سهرابی بدون برگزاری دادگاه علنی، بدون داشتن وکیل تعیینی و بدون دسترسی به پرونده به طور ناگهانی اعدام شدند.

عبدالرئوف نیز تحلیلگر سیاسی و یکی از مجریان برنامه سیمای بلوچستان شبکه کلمه در خارج از کشور است.

بر اساس گزارش سالانه کمپین فعالین بلوچ که در ماه گذشته منتشر شده، در سال ۲۰۲۰  میلادی مجموعا ۹۰ گزارش بازداشت به کمپین رسیده که از این تعداد تنها ۶۰ مورد آن منتشر شده و دلیل عدم انتشار مابقی گزارش ها به خاطر حساسیت بالای گزارشگران کمپین فعالین بلوچ برای اثبات، تایید خبر و بعضا نقص مدارک بوده است.

دکمه بازگشت به بالا