حقوق بشر

بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی در اثر مسمومیت دارویی درگذشت

بهنام محجوبی، درویش گنابادی که در سال ۱۳۹۶ در جریان درگیری‌های گلستان هفتم پاسداران دستگیر شده بود، به علت مسمومیت دارویی در بیمارستان لقمان درگذشت. بهداری زندان با وجود بدحالی او به او داروی خواب‌آور داده بود.

روز شنبه ۲۵ بهمن بهنام محجوبی درویش گنابادی زندانی به دلیل مسمومیت دارویی از زندان اوین به بیمارستان لقمان منتقل شد. دوشنبه ۲۷ بهمن پزشکان گفتند که سطح هوشیاری‌اش از ۱۵ به ۳ رسیده است.

روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن بهنام محجوبی در بیمارستان لقمان تهران درگذشت. او از خرداد ماه برای اجرای محکومیت دوساله‌اش در زندان بود، در حالی که پزشک قانونی تشخیص عدم تحمل کیفر را برای او داده بود. او به بیماری اعصاب مبتلا بود و دارو مصرف می‌کرد.

یکی از نزدیکان بهنام محجوبی به خبرگزاری هرانا گفت: “او را جمعه شب به بهداری زندان می‌برند اما به دلیل نبودن پزشک تنها به او داروی خواب‌آور می‌دهند. این دارو باعث وخامت حالش می‌شود و روز شنبه او را به بیمارستان لقمان منتقل می‌کنند”.

مادر او به همراه نرگس محمدی، فعال مدنی و چند تن دیگر از فعالان مدنی دوشنبه شب را تا صبح مقابل بیمارستان لقمان گذراندند. مادر او در یک پیام ویدیویی گفته بود: «من مادرم و می‌خواهم بچه‌ام را ببینم ولی اجازه نمی‌دهند. من برای دیدن بچه‌ام با کی باید حرف بزنم؟»

دکمه بازگشت به بالا