حقوق بشر

یک قتل دیگر در بازداشتگاه؛ خانواده مهرداد طالشی خواهان بازبینی دوربین‌های بازداشتگاه شدند

خبرگزاری هه‌نگاو به نقل از یک عضو خانواده مهرداد طالشی، که سه روز پس از بازداشت در تهران، جسدش به خانواده او تحویل داده شد، نوشته است که خانواده او اطلاعیه نیروی انتظامی تهران را نادرست می‌دانند و خواهان بازبینی دوربین‌های مدار بسته در بازداشتگاه اداره آگاهی شاهپور هستند.

دیروز نیروی انتظامی تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد که مهرداد طالشی “در بازداشتگاه مواد مخدر دچار ایست قلبی شده و پس از انتقال به مرکز درمانی فوت کرده است.”

نیروی انتظامی علت بازداشت آقای طالشی را همراه داشتن مواد مخدر عنوان کرد و اعلام کرد که از طریق پزشکی قانونی در حال بررسی علت مرگ هستند.

مهرداد طالشی، روز دوشنبه ۱۳ بهمن در مترو تهران بازداشت شده و روز چهارشنبه ۱۵ بهمن از بیمارستان بهارلو تهران با پدر مهرداد طالشی تماس گرفتند و او پس از مراجعه به بیمارستان با جسد پسرش رو به رو می‌شود.

مسئولین بیمارستان در پاسخ به سوال‌های پدر مهرداد گفته اند که ما چیزی درباره مرگ او نمی‌دانیم و جسد از اداره آگاهی تحویل بیمارستان شده است.

هه‌نگاو نوشته که جسد مهرداد طالشی پس از کالبد شکافی به خانواده اش تحویل داده شده و روز یکشنبه گذشته در سنندج، “در جو امنیتی” تشییع و خاکسپاری شده است.

به نقل از خانواده مهرداد طالشی گزارش شده که “آثار ضرب و شتم بر روی سر و گردن وی کاملاً مشهود بوده است.”

دکمه بازگشت به بالا