ایران

دستور دادستانی اصفهان برای شناسایی هتاکان به روحانی

دادستانی اصفهان دستور داده تا عاملان هتاکی به حسن روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان شناسایی و با آنها برخورد قاطع شود. هیأت دولت نیز در بیانیه‌ای هشدار داده که در صورت ادامه این گونه روش‌ها سکوت خود را خواهد شکست.

دادستانی اصفهان از صدور دستور شناسایی “مرتکبان و محرکین شعارهای هنجارشکنانه و توهین به رئیس جمهور” خبر داد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان اعلام کرده که با قانون شکنان “برخورد قاطع” صورت می‌گیرد.

دادستان اصفهان در این باره گفته دستگاه قضایی صرفنظر از مسائل جناحی “پاسداری از قانون و حرمت و صیانت از شخصیت حقوقی و حقیقی افراد را مقدم بر هر نظری دانسته و با قانون شکنان برخورد قاطعانه” خواهد کرد.

در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اصفهان، عده‌ای موتور سوار شعار “مرگ بر روحانی” سردادند. این حرکت انتقادات و اعتراضات فراوانی را به دنبال داشت.

منتقدان حسن روحانی عمدتا گروه‌هایی هستند که با سیاست او برای مذاکره با آمریکا و توافق هسته‌ای برجام مخالف بودند. در حالیکه تصمیمات کلان سیاست خارجی، از جمله مذاکره با آمریکا را شخص آیت الله خامنه‌ای می گیرد، این گروه‌ها خود را پیرو رهبری می‌دانند و از سیاست‌های آقای روحانی و دولت او انتقاد دارند.

دکمه بازگشت به بالا