ایران

عفو بین‌الملل خواستار لغو حکم اعدام چهار شهروند عرب شد

عفو بین‌الملل در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه ایران خواستار توقف اجرای حکم اعدام چهار شهروند عرب و دادرسی مجدد عادلانه در خصوص آن‌ها شده است.

این شهروندان از بابت اتهام بغی توسط دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند و این حکم در دیوان عالی کشور نیز به تایید رسید.

در این نامه که روز جمعه ۲۴ بهمن ماه خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران منتشر شده، ضمن محکوم کردن حکم اعدام سه شهروند از اقلیت عرب جنوب ایران به نام‌های علی خسرجی، حسین سیلاوی و جاسم حیدری خواسته شده تا درباره محل نگهداری ناصر خفاجیان، چهارمین زندانی اهوازی که او هم به اعدام محکوم شده است، اطلاع‌رسانی شود.

جاسم حیدری، علی خسرجی، حسین سیلاوی سه زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز هستند که از ۴ بهمن‌ماه با دوختن لب‌های خود اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند. اعتصاب این شهروندان در اعتراض به ممنوعیت ملاقات و بدرفتاری مسئولان زندان صورت گرفته است.

علی مطیری، بوکسور ایرانی دیگر زندانی اهوازی که در این اعتصاب با سه زندانی سیاسی گفته‌شده همراهی می‌کرد در نهم بهمن ماه اعدام شد.

عفو بین‌الملل در نامه خود تاکید کرده است که مراحل دادرسی در خصوص پرونده این محکومان به پایان نرسیده و صدور حکم اعدام برای این افراد غیرقابل قبول است.

دکمه بازگشت به بالا