ایران

از دستگیری دیپلمات ایرانی در ترکیه در رابطه با قتل مسعود مولوی تا حمله به خبرنگار ترک

یک کارمند کنسولگری ایران در استانبول به اتهام دست داشتن در قتل مسعود مولوی دستگیر شده است. مسعود مولوی مدیر کانال تلگرامی جعبه سیاه و از منتقدان حکومت ایران، نوامبر ۲۰۱۹ در استانبول ترور شد.

فرد دستگیر شده محمدرضا ناصرزاده نام دارد.. سایت دیلی صباح به نقل از روزنامه صباح چاپ ترکیه ضمن اعلام این خبر نوشته که ناصرزاده ۴۳ ساله متهم است که برای علی اسفنجانی که عامل اصلی قتل مسعود مولوی است گذرنامه صادر کرده تا او بتواند پس از قتل به ایران بازگردد.

مسعود مولوی وردنجانی روز ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۹ در خیابان شیشلی واقع در مرکز شهر استانبول در اثر اصابت گلوله از سوی شخصی به نام عبدالوهاب کوچاک به قتل رسید. مولوی پیش از آنکه به ترکیه فرار کند، در ایران مامور اطلاعاتی بود. او همچنین مدیر کانال “جعبه سیاه” بود که اخباری درباره فساد مالی در بیت خامنه‌ای منتشر می‌کرد.

نام ناصرزاده زمانی مطرح شد که شخصی به نام سیاوش اباذری شلمزاری که مظنون به کمک به اسفنجانی برای فرار از ترکیه به ایران است، درباره پرونده ترور مسعود مولوی شهادت داد. همان زمان دادگاه حکم بازداشت ناصرزاده را صادر کرد. او اوایل هفته جاری دستگیر شد.

محمدرضا ناصرزاده در بخش شهروندان ایران در کنسولگری ایران در استانبول کار می‌کند. او گفته  در زمان ترور مسعود مولوی در ترکیه نبوده و هیچ ارتباطی با اسفنجانی یا سایر متهمان این قتل ندارد.

همزمان یک گزارشگر “تی‌آرتی” می‌گوید یک کارمند کنسولگری به خاطر پرسش درباره این ماجرا به او حمله کرده است.

اوبی شاه‌بندر، خبرنگار و تحلیلگر شبکه‌ خبری تی‌آرتی (TRT World) ترکیه شامگاه پنج‌شنبه با انتشار یک فیلم ویدئویی در فضای مجازی نوشت که هنگام مراجعه به کنسولگری جمهوری اسلامی در استانبول برای تحقیق درباره محمدرضا ناصرزاده به او حمله شده است.

دکمه بازگشت به بالا