ایران

هشدار قدرت‌های اروپایی: تولید اورانیوم فلزی توسط ایران گام کلیدی در مسیر تولید سلاح اتمی است

سه کشور اروپایی امضاکننده برجام، آلمان، فرانسه و بریتانیا، با انتشار بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را در مورد تولید اورانیوم فلزی در ایران ابراز داشتند. این بیانیه رفتار ایران را مصداق نقض تعهداتش در چارچوب توافق‌ هسته‌ای عنوان کرده است.

در بیانیه این سه کشور که روز جمعه ۲۴ بهمن، صادر شد، با تاکید بر این که ایران دلیل معتبر و غیرنظامی برای تولید اورانیوم فلزی ندارد، از حکومت ایران خواسته شده است که چنین فعالیت‌هایی را متوقف کند.

قدرت‌های اروپایی با اشاره به این که طبق برجام ایران نباید طی ۱۵ سال در زمینه تولید اورانیوم فلزی اقدام کند، تصریح کرده‌اند که اقدامات ایران «گام کلیدی در مسیر تولید سلاح اتمی» است.

این بیانیه واکنش وزیر خارجه ایران را به دنبال داشت که سه کشور اروپایی را به بی‌عملی متهم کرد و گفت که آنها در راستای وظایف خود چه کاری تاکنون انجام داده‌اند؟

محمد جواد ظریف با انتشار توئیتی این سه کشور اروپایی را به خواندن بند ۳۶ برجام و نامه‌های «متعدد» ایران فرا خواند و گفت با چه منطقی از ایران می‌خواهند که «اقدامات اصلاحی» در مقابل خروج آمریکا از برجام و ادامه نقض برجام توسط این کشور را متوقف کند؟

دکمه بازگشت به بالا