حقوق بشر

شکایت خانواده مهرداد طالشی از ماموران آگاهی و کلانتری

یکی از نزدیکان خانواده مهرداد طالشی، جوان ۲۱ ساله دیواندره‌ای، که چند روز بعد از بازداشت، جنازه‌‌ی شکنجه شده‌اش به خانواده تحویل داده شد به رسانه‌ها خبر داد که خانواده او از ماموران آگاهی شاپور و کلانتری ۱۱۳ تهران شکایت کرده‌اند.

این منبع با اشاره به این که پرونده شکایت به دادسرای جنایی ارجاع شده به رادیوفردا گفت که خانواده او در حالی جنازه فرزندشان را تحویل گرفته‌اند که در سر او آثار جراحت و بخیه وجود داشته است.

روز سه‌شنبه چند سایت خبری و حقوق بشری از مرگ یک جوان کرد بنام مهرداد طالشی زیر شکنجه ماموران امنیتی خبر دادند و متعاقب آن روایت‌های متفاوتی درباره محل و علت بازداشت او منتشر شد.

در همین زمینه یکی از نزدیکان آقای طالشی در مصاحبه با رادیوفردا گفت که روز دوشنبه هفته گذشته ماموران کلانتری ۱۱۳ مهرداد طالشی را در متروی بازار دستگیر کرده و ابتدا به کلانتری می‌برند.

او ادامه داد:‌ «ساعت ۹ شب او را به آگاهی شاپور تهران منتقل می‌کنند. دو روز بعد یعنی چهارشنبه ساعت ۶.۵ صبح جسد مهرداد را به بیمارستان بهارلو می‌برند و چهارشنبه ساعت ۸.۵ صبح از بیمارستان به پدرش زنگ می‌زنند. پدرش سنندج بود. همان روز راهی تهران می‌شود و در سردخانه بیمارستان، جسد مهرداد را [به او] نشان داده و می‌پرسند این پسر شما است؟»

دکمه بازگشت به بالا