ایران

روحانی در مراسم انقلاب ۵۷: به مذاکره افتخار می‌کنیم

حسن روحانی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تکرار سخنان سابق خود درباره اجرای تعهدات ایران گفت که به مذاکره افتخار می کند.

رییس جمهور ایران اعلام کرد که مذاکره «جزو لوازم یک دولت و حکمرانی مدرن دنیای امروز» است.

روحانی بار دیگر گفت که اگر آمریکا به تعهدات خود بازگردد، ایران به تعهدات خود بازخواهد گشت و تنها مسیر موجود توافق دنیا با ایران است.

روز یکشنبه نیز علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفته بود که برای بازگشت ایران به تعهدات خود آمریکا باید «تحریم ها را در عمل و نه با زبان و یا روی کاغذ، کلا لغو کند.»

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اگر ایران از برجام خارج می شد «توطئه اسرائیل و آمریکا» به نتیجه می رسید، اما «مقاومت مردم و تدبیر دولت باعث شد در این سه سال ترامپ بارها نمدمال شد.»

به تازگی خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع مطلع گزارش داده که ایالات متحده در حال ارزیابی گزینه‌های متعدد برای احیای توافق هسته‌ای با ایران است که از جمله این گزینه‌ها برداشتن گام‌های کوتاهی از هر دو طرف به سمت اجرای کامل توافق هسته‌ای و خرید زمان خواهد بود.

این خبرگزاری می‌نویسد که چنین رویکردی می‌تواند مانع خراب‌تر شدن روابط تهران و واشینگتن بشود از آنجا که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، سال ۲۰۱۸ واشینگتن را از توافق هسته‌ای خارج ساخت و ایران نیز متعاقب آن به طور تدریجی تعهدات خود را نقض کرد.

دکمه بازگشت به بالا