ایران

کاربران توئیتر با هشتگ از شما بیزاریم به با چهل و دو سالگی انقلاب واکنش نشان دادند

با فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد حکومت جمهوری اسلامی در پی انقلاب سال ۱۳۵۷ و با فراخوان حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، کاربران توییتر هشتگ «از شما بیزاریم» را به صورت گسترده مورد استفاده قرار داده‌اند.

اسماعیلیون در متنی به همین مناسبت با اشاره به موارد متعدد فسادهای اقتصادی و نقض حقوق‌بشر در ۴۲ سال گذشته، نوشت: «سالگرد انقلاب‌تان را بر این خون‌ها که ریخته‌اید، جشن بگیرید…»

آقای اسماعیلیون اضافه کرد: «اما ما از شما بیزاریم و شما را انسان نمی‌دانیم. بر شما نامی نیست. بر خونی هم که ریخته شد نامی نیست. آن‌که باد می‌کارد، توفان درو خواهد کرد.»

اکنون کاربران رسانه‌های اجتماعی از جمله خانواده زندانیان سیاسی، بستگان کشته‌ و اعدام‌شدگان حکومت، فعالان مدنی،‌ روزنامه‌نگاران، مدال‌آوران ورزشی و حامیان حقوق زنان با استفاده از این عبارت مورد اشاره در پیام اسماعیلیون به اعتراض به سرکوب و ناکارآمدی جمهوری اسلامی پرداخته‌اند.

هانیه قره اوغلانی،‌ خواهر دانشجوی زندانی، برای استفاده از این هشتگ در توییترش نوشته: «برای ۱۴ سال حکمی که فقط با یه نوشته برای برادرم دارید،‌ برای سناریویی که خودتونم اذعان دارید که هیچ مدرکی براش ندارید،‌ برای حسرت در آغوش گرفتنش که ۲۲۴ روزه دارو نابودمون می‌کنه.»

دکمه بازگشت به بالا