ایران

مشاور ارشد دفاعی بریتانیا:‌ فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران تاکتیک مذاکره‌ای است

جان لوریمر،‌ سپهبد ارتش بریتانیا و مشاور ارشد دفاعی در حوزه خاورمیانه،‌ می‌گوید ایران تلاش می‌کند موقعیتش را قبل از هرگونه مذاکره با تقویت موشک‌های بالستیک، فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و همچنین تسریع برنامه هسته‌ای استحکام ببخشد.

این فرمانده ارشد نظامی در آخرین گفت‌وگو پیش از ترک ارتش بریتانیا، روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ایران را «بزرگترین چالش» خاورمیانه خواند و گفت جو بایدن،‌ رییس‌جمهور آمریکا، در این منطقه با «آزمایش اساسی سیاست خارجی» مواجه خواهد شد.

جان لوریمر در گفت‌وگویی با پایگاه خبری نشنال اشاره کرد در این شرایط ضروری است آمریکا با کارزار تهران مقابله کند و به نقش خود در حفظ نیروها روی زمین، به ویژه کنترل داعشی که در حال احیاست، ‌ادامه دهد.

سپهبد ارتش بریتانیا و مشاور ارشد دفاعی در حوزه خاورمیانه اشاره کرد ایران از «تقویت موشک بالستیک و تسلیحات پهپادی»، «تسریع برنامه هسته‌ای » و «انجام جنگ‌های نیابتی» به عنوان بخشی از تاکتیک‌های مذاکره‌ای خود استفاده می‌کند.

او افزود:‌ «ایران در تلاش است موقعیت خود را قبل از هرگونه مذاکره تقویت کرده تا بتواند از موضع قدرت مذاکره کند. فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن‌ها در سراسر منطقه بخشی از این [تاکتیک] است.»

دکمه بازگشت به بالا