ایران

عباس آخوندی: با وجود پنج دولت در کشور کارآمدی و کارآیی بی‌معنی است

عباس آخوندی، عضو پیشین کابینه حسن روحانی، با اشاره به عملکرد برخی از نهادهای نظام مثل مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: «نتیجه رفتار دولت یازدهم و دوازدهم این شد که در ایران تقریبا پنج دولت داریم و وقتی کشوری پنج دولت داشته باشد کارآمدی و کارآیی در آن بی‌معنی است.»

آقای آخوندی که در دولت‌های آقایان هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی تجربه وزارت راه و شهرسازی را در کارنامه دارد، از تضعیف جامعه مدنی در دوره ریاست جمهوری روحانی انتقاد کرد.

 آخوندی همچنین از رییس جمهوری کنونی به دلیل حل مسائل «حوزه‌ امنیت بین‌الملل» مثل برجام و لوایح اف‌ای‌تی‌اف به شیوه «امنیتی» و «در اتاق دربسته» انتقاد کرد.

 آخوندی همچنین وضعیت کنونی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران را «به شدت ناآرام» توصیف کرد و گفت: «وقتی در کشوری امکان تجارت نیست و نتوان تجارت سالم و متعارف داشت، یعنی اقتصاد در حال توقف و درگیر فساد تودرتو و عمیق است. اقتصاد هم که متوقف شود، نتیجه‌اش بیکاری و فقر و به‌راه‌افتادن چرخه‌ فساد است.»

وزیر پیشین راه و شهرسازی با اشاره به این که «بخش عمده‌ای از اقتصاد در ایران زیرزمینی شده»، ادامه داد که نتیجه اقتصاد زیرزمینی «این است که افراد خاصی به منابع پول و قدرت دسترسی دارند و بقیه ندارند.»

به گفته آخوندی شبکه فساد کنونی در ایران یک «شبکه فساد فراملی» است که «منافع آن‌ها ادامه وضع ایران است».

دکمه بازگشت به بالا