ایران

دیدار مستقیم نامه‌بر خامنه‌ای و پوتین لغو شد؛ پیام را واسطه می‌رساند

دیدار قالیباف با پوتین به دلیل آن که طرف ایرانی، پروتکل‌های ویژه و احتیاطی کرملین را نپذیرفته، لغو شده است؛ بنابر این پیام کتبی خامنه‌ای با واسطه تحویل پوتین خواهد شد.

قرار بود محمدباقر قالیباف خودش مستقیما حامل پیام کتبی رهبر جمهوری اسلامی به ولادیمیر پوتین باشد؛ اما اکنون در سفر به مسکو، این پیام را نه به خود پوتین که به نماینده او تسلیم خواهد کرد. علت، مقررات خاصی است که کرملین در دوران کرونا برای ملاقات افراد با رئیس جمهور تعیین کرده و مورد پذیرش طرف ایرانی قرار نگرفته است.

مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این خبر، اظهارات قبلی خود را تصحیح کرده است. او پیش‌تر گفته بود که قالیباف با پوتین، رییس دومای دولتی و رئیس شورای عالی امنیت ملی روسیه دیدار خواهد داشت.

رسانه‌های داخلی ایران از قول توانگر نوشته بودند: «در دیدار قالیباف با پوتین، مواضع صریح نظام در خصوص برجام، تعاملات اقتصادی با روسیه، فروش نفت و سایر موضاعات ابراز و پیامی نیز به رئیس جمهور روسیه تقدیم خواهد شد.»

سفر سه روزه قالیباف به مسکو،  امروز ۱۹ بهمن آغاز می‌شود.

از قرار معلوم، کسانی که به ملاقات ولادیمیر پوتین می‌روند باید پانزده روز در قرنطینه باشند.

انتشار این خبر واکنش‌های متفاوت کاربران شبکه‌های اجتماعی را نیز برانگیخته است، کاربری نوشته مگر نمی گویند که واکسن ضد کرونای روسی بیش از ۹۱ درصد موثر است، پس چرا خود پوتین با تزریق این واکسن حاضر نشد بدون محدودیت‌های کلان با قالیباف دیدار کند؟

دکمه بازگشت به بالا