ایران

سفر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به تهران

مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، برای رایزنی با مقام‌های ایرانی وارد تهران شد.

اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران با تایید ورود نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به تهران اعلام کرد که «گریفیتس برای رایزنی و تبادل نظر در خصوص حل بحران یمن» به تهران سفر کرده است.

پنج‌شنبه گذشته، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، ضمن تاکید بر پایان دادن به جنگ یمن گفت که آمریکا به حمایت از عربستان سعودی برای دفاع از حق حاکمیت و قلمرو خود ادامه می‌دهد.

رییس جمهوری آمریکا طی سخنانی در جمع کارکنان وزارت خارجه ایالات متحده برای تشریح مواضع دولتش اشاره‌ مستقیمی به ایران نکرد و تنها در بخشی از سخنان خود درباره حملات شبه‌نظامیان حوثی به عربستان سعودی، به ایران به عنوان حامی این گروه اشاره کرد.

بایدن گفت: «عربستان سعودی با حملات موشکی و پهپادی و سایر تهدیدهای نیروهای مورد حمایت ایران در چندین کشور مواجه است. ما به حمایت و کمک خود از عربستان سعودی ادامه می‌دهیم تا بتواند از تمامیت ارضی و مردم خود دفاع کند.»

کمتر از یک روز پس از این سخنان بایدن، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای با استقبال از سخنان او مبنی بر حمایت واشینگتن از ریاض برای دفاع از تمامیت ارضی و مردم خود، اعلام کرد منتظر همکاری با دفتر بایدن، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن، سازمان ملل و احزاب یمنی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی همه جانبه در یمن است.

بیانیه وزارت خارجه عربستان همچنین با اشاره به اقدام این کشور در ارائه بیش از ۱۷ میلیارد دلار کمک انسان‌دوستانه به مردم یمن طی سال‌های اخیر، بر ادامه ارسال این کمک‌ها تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست کمک‌های انسان‌دوستانه خود به یمن را افزایش دهد.

دکمه بازگشت به بالا