اهل سنت

انتقاد مولانا عبدالحمید از تبعیض علیه اهل سنت در ایران

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید، در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب ایران، بر لزوم «بررسی نقاط قوت و ضعف انقلاب» تاکید کرد.

امام جمعه زاهدان در بخشی از سخنانش گفت: ما فقط به حرف موافقان توجه نکنیم بلکه حرف مخالفان را هم بشنویم و طیف‌های مختلف جامعه را ببینیم و به خواسته‌ها و انتقادهای آنها توجه کنیم.

مولانا عبدالحمید همچنین با تأكيد بر رفع تبعيض عليه اهل سنت به یکی از بندهای قانون اساسی اشاره كرده و گفت: به شعار ایران برای همه‌ی ایرانیان ،جامه عمل پوشانده نشده زيرا در قانون اساسی آمده که اهل‌سنت نمی‌تواند ريیس‌جمهور بشود، درحالی‌که این اولین گام در راستای تبعیض است و باید تغییر داده شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه چهل‌و دو سال از تدوین قانون اساسی می‌گذرد گفت: تجربه ثابت کرده که بسیاری از بندهای آن مفید نبوده و جواب نداده‌است و نیاز به تغییر دارند چون ما باید به سوی تکامل حرکت کنیم.

وى با اشاره به شعار برابری شیعه و سنی در ایران، يادآور شد كه پس چرا اهل‌سنت در ایران اسلامی نتواند ريیس‌جمهور شود؟ و افزود این سؤالی‌ست که بنده مطمئنم کسی پاسخی برای آن ندارد

دکمه بازگشت به بالا