تازه‌های سیاسی

توییتر اکانت سایت خامنه‌ای را بست

توییتر حساب پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار علی خامنه‌ای را بست. در حساب دفتر خامنه‌ای پوستری از ترامپ به همراه جمله‌ای از رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده که در آن ترامپ به “انتقام حتمی” تهدید شده است.

در این توییت که به فارسی انتشار یافته ادعا شده است که انتقام سلیمانی اجتناب‌ناپذیر است.

توییتر اکنون اعلام کرده این حساب را به خاطر “جعلی بودن” بسته است. به گفته تحلیلگران بنظر می رسد که بیت رهبری با دروغ به توییتر گفته است که این حساب جعلی بوده و متعلق به آیت الله خامنه‌ای نیست.

با اینحال قبلا حساب رسمی علی‌خامنه‌ای در توییتر، با ری‌توییت کردن یادداشت‌های این حساب مسدود شده، آن را تایید کرده بود.

در توییت یاد شده که در سایت KHAMENEI.IR  هم بازنشر شده دونالد ترامپ در حال بازی گلف دیده می‌شود که سایه یک پهپاد روی زمین بازی گلف هم نشان داده شده است.

در توییت حذف شده خامنه‌ای آمده است: «انتقام حتمی است. قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند. اگر چه کفش پای سلیمانی هم بر سرِ قاتل او شرف دارد؛ اما بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمرهم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقامشان را پس بدهند.»

این توئیت سایت خامنه ای را حساب کاربری شخصی او نیز بازنشر کرده بود.

قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در سوم ژانویه ۲۰۲۰ در حمله پهپادهای نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد. در این حمله ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی و چند عضو دیگر این گروه نیز کشته شدند.

وزارت دفاع آمریكا در آن زمان اعلام کرده بود که حمله به سلیمانی براساس دستورالعمل‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا