تازه‌های سیاسی

بالا گرفتن اختلاف در دولت اسرائیل بر سر شیوه تعامل با بایدن و برجام

در حالی که اسرائیل از احتمال تصمیم دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام نگران است، جدال میان دولتمردان ارشد آنکشور بر سر پیشبرد نحوه تعامل با دولت جدید آمریکا در ارتباط با ایران نیز آشکار شده است.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز جمعه، سوم بهمن، در سخنانی خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کشورش گفت که او «اجازه نخواهد داد، در تصمیمات مرتبط با ایران، وزارت دفاع و نهادهای امنیتی را دور بزند».

این اختلافات در حالی عمیق‌تر شده است که دولت اسرائیل در پی انحلال ماه گذشته مجلس، حالت انتقالی گرفته و سیاستمداران وارد کارزار سیاسی برای انتخابات روز سوم فروردین سال ۱۴۰۰ شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنی گانتز که رهبر حزب آبی- سفید است، در پیام علنی به بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب حاکم لیکود، گفته است که وزارت دفاع و نهادهای امنیتی این کشور باید در تصمیمات مربوط به تعامل با دولت جو بایدن در ارتباط با ایران، «مشارکت داده شوند».

پیش‌ از این تایید شده بود که بنیامین نتانیاهو با یک نامه‌ رسمی که از طریق مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی، برای بنی گانتز و شمار دیگری از وزیران و مقامات ارشد فرستاده، تاکید کرده که حق تصمیمات در مورد ایران را انحصارا در اختیار خود می‌داند.

دکمه بازگشت به بالا