تازه‌های سیاسی

تأکید دولت بایدن بر تشدید محدودیت‌های هسته‌ای علیه ایران

جن ساکی، سخنگوی جدید کاخ سفید، در نخستین کنفرانس خبری دولت بایدن که ساعاتی پس از مراسم تحلیف او برگزار شد، از تشدید و طولانی‌تر کردن محدودیت‌های هسته‌ای ایران سخن گفت.

خانم ساکی عصر چهارشنبه گفت: «محدودیت‌های هسته‌ای باید از طریق دیپلماسی تقویت و طولانی‌تر» شود و این موضوع در گفت‌و‌گو‌های مقدماتی جو بایدن با همتایان خارجی، شرکا و متحدان مطرح خواهد شد.

بایدن پیش از این گفته بود که در صورت بازگشت ایران به برجام، آمریکا نیز به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد. اما خانم ساکی در پاسخ به پرسشی در این زمینه از لزوم پایبندی ایران به تعهداتش اشاره کرد و به پرسش آیا بایدن برنامه‌ای برای بازگشت به برجام دارد، پاسخ مثبت یا منفی نداد.

سخنگوی جدید کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور به طور شفاف اعلام کرده که معتقد است آمریکا باید با دنبال کردن دیپلماسی محدودیت‌های هسته‌ای را تشدید کند و موضوعات مورد نگرانی دیگر را حل کند و به این منظور ایران باید به تعهدات خود در محدودیت‌های هسته‌ای بر اساس برجام بازگردد.»

آنتونی بلینکن، گزینه بایدن برای سمت وزیر امور خارجه نیز اخیرا گفته بود برنامه‌های موشکی و فعالیت‌های مخرب نظام ایران باید مورد توجه قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا